menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Allium slaat niet aan?

Ga naar meest recente reactie

Jordyvd

Jordyvd

Hoi allemaal,

Recent hebben wij een drietal Allium Globemasters besteld
Toen deze binnenkwamen, oogden ze niet echt frisgroen maar een beetje geel/lichtgroen. Ik heb deze direct geplant. Nu, twee weken later, staan de er maar sneu blij. De stengel 'staat' nog maar het blad ligt op de grond.

Volgens de webshop (biedt 1 maand aanplantgarantie) is dit vaker en zal de Allium volgend jaar gewoon op moeten komen. Ik ben hier niet zo zeker van. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Heeft de webshop gelijk of is de Allium gewoon niet goed aangeplant?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Jordy

Bloemen & Planten

vrijdag 3 mei 2024 - 15:50
Tuinprins

Tuinprins

Ja, is typisch voor veel Allium soorten. Meestal worden sieruien tussen andere planten gezet (bijv. tuingeraniums of vroeg groeiende siergrassen)) zodat je het lelijke loof niet ziet.

Gegroet, de tuinprins
vrijdag 3 mei 2024 - 17:50
Jordyvd

Jordyvd

Fijn dat het bij deze wordt bevestigd. En een goede tip om het tussen andere grassen te zetten! Helaas kan ik dan dit jaar niet genieten van de bollen, maar des te mooier zijn ze volgend jaar
vrijdag 3 mei 2024 - 20:50
Peterplant

Peterplant

En koop ze voortaan in het najaar als losse bollen. Veel goedkoper.
vrijdag 3 mei 2024 - 21:21
Jordyvd

Jordyvd

Klopt we waren echter te laat en hadden verwacht dat, als we ze in pot zouden kopen, we er dit jaar nog van konden genieten. Helaas was dat niet het geval
zaterdag 4 mei 2024 - 12:12

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon